Traktorius ar tiltas?
Šiandienos situacija. Eilinis potvynis Rusnėje. Ant kelio Šilutė – Rusnė 35 cm vandens. Traktoriai priekabose tampo mašinas. Egzotiška, gražu, nepatogu.
Truputėlis faktų. Potvynis statistiškai trunka 20 dienų per metus. Per dieną perkeliama apie 500 mašinų. Atkirstoje Rusnėje gyvena apie 2000 žmonių, kuriems gyvenimas ten potvynio nepatogus, verslas iš Rusnės bėga. Apsemtas ruožas – šimtas – kitas metrų.
Visi kalba apie estakadą, kuri palengvintų gyvenimą rusniškiams. Būtų puiku, jei ji būtų pastatyta.
Dar faktų. Kažkokia studija parodė, kad super – duper estakada kainuotų virš 40 mln. litų. Kuklesnis paskaičiavimas – apie 20 mln. litų. Abiem atvejais tai būtų rimta estakada važiuoti bet kokiam automobiliui.
Ar to reikia? Aišku, kad reikia, bet aišku, kad žiauriai brangu ir neapsimoka. Tai ką daryti?
Paklausinėkim vietos žmonių, ir jie pasakys kai ką. Estakadą galima pastatyti paprastą, už kokius 3 mln., kad ji būtų pritaikyta bent vienai kelio juostai bent lengviesiems automobiliams ir mikroautobusams.
Ar reikia ko sudėtingesnio? Vargu. Sunkvežimiai ir taip beveik visada apsemtu ruožu pravažiuoja.
Taigi, paaiškėja, kad pagrindinę problemą galima išspręsti bent dešimt kartų pigiau nei kalbama. Paprastai tariant, jei reikia nuvažiuoti į taško A (Šilutė), į tašką B (Rusnė), nebūtina pirkti hibridinio Lexus, nes pakanka ir nediduko Hyundai.
Ir kuo ilgiau bus svaigstama apie tobuląjį variantą, tuo ilgiau nebus sprendžiama nieko. O jei tobulasis variantas bus realizuotas, tai bus ne kas kitas, o kvailystė. Kol apie tokius variantus bus svaičiojama – gal jau geriau tie kursuojantys traktoriukai, kurie nelabai patogūs, egzotiški, tačiau kainuoja ne dešimtis milijonų, o kokį šimtą tūkstančių per metus.
Autorius: Remigijus Šimašius
Ekonomika, teisė, Gangam style ir žuvys… Prieš eidami pas gydytoją pasitarkite su ministru
Comments are currently closed.
O gal geriau zvyro papylus, kur pasemta ir bus gerai? Skupus moka du kartus.
Su tais traktoriais ir tampymaisis, po to ledo keliais tai tikrai tik minusas didesnis.
1) Traktorius naudoja kurą, teršią gamtą.
2) Susidaro spūstis, tai teršia gamtą ir kainuoja pinigus vairuotojams
3) Prarandama gana daug laiko – laikas šiais laikais labai brangus.
4) Rusnė – garsus miestelis su architektūriniais paminklais, specifine gamta ir kitas išskirtinumais, todėl net atsižvelgiant į nedidelį gyventojų skaičių turėtų būti šioks toks prioritetas.
Manau, estakada į Rusnę būtų daug naudingesnė nei neaiškios naudos Geležinio Vilko ir A. Goštauto gatvių rekonstrukcija.
Per akis būtų vienos juostos tilto, atlaikančio bent jau nedidelius sunkvežimius ar autobusus, įrengti šviesoforus ar kitą reguliavimo priemonę ir tikrai tai nebus taip nepatogu, kaip yra dabar.
Bėda ta, kad jei ir bus daroma estakada, jos pradinė kaina bus tikrai ne minimali, o bent jau vidutinė + kelis kartus pabrangs kaip ir stadionas… Juk dauguma dalykų taip statoma.
Rusnė kažkada apskritai svarbus miestelis buvo, dabar palyginus jau nusmukęs palyginus su tuo, kas prieš šimtmetį buvo…
O kaip ten su visokiom draudimų išmokom nuo potvynio nukentėjusiesiems? Kaip dėl patiriamo streso ir atskirties? Kaip su tuo sistemingai prikaustomu dėmesiu ir atjauta nacionaliniu mastu?? Kur dėtis katastrofų turistams?
Neabejotinai, turime išsaugoti šį unikalų antropologinį draustinį ir puoselėti jį visokeriopai!
🙂
Kalbant apie katastrofų turistus – jau daug metų ruošiuosi baidare paplaukioti po apsemtus miškus, ir vis niekaip neprisiruošiu…