Valstybininkai, bet ne tie
Visuomenėje, žiniasklaidoje vis minimi valstybininkų, visuomenininkų grupuotės. Pripažinsiu, kad man ne visada suvokiama kas tai yra, kas už šių žodžių slypi, kiek čia realybės, o kiek mistifikavimo.
Bet neseniai suvokiau, kad yra vienas tikras valstybininkų klanas. Ir jo apibrėžimas labai aiškūs. Valstybininkai – tai tie, kurie bet kokia kaina nori išlaikyti „Valstybės žinių“ egzistavimą.
Šiai grupuotei priklausančius galima nesunkiai sužinoti pažiūrėjus, kas net kelis kartus iš eilės užblokuoja Teisėkūros pagrindų įstatymo priėmimą.
Priėmimo stadijoje, kad įstatymas būtų priimtas, reikia, kad balsavime dalyvautų bent 71 Seimo narys. Kaip tik balsuojant dėl šio įstatymo, valstybininkų grupuotė atsistoja ir išeina gerti kavos. Štai ir antradienį:
10:09, dėl Teisėkūros pagrindų įstatymo priėmimo klausimo užsiregistravo vos 52 Seimo nariai.
10:08, t.y. vos prieš minutę, dėl kito klausimo apie Seimo Pirmininko pavadavimą buvo užsiregistravę 96 Seimo nariai.
10:11, po pusantros minutės, dėl Įmonių bankroto įstatymo pataisų klausimo vėl užsiregistravo 101 Seimo narys.
Priminsiu, kad mano pateiktas įstatymas, be kita ko, numato, kad teisės aktų skelbimas būtų nebe „Valstybės žiniose“, o internete.
Palyginkime dabartinį įstatymų skelbimą ir būsimąjį po reformos, ir įsivertinkime, kuris variantas geriau:
Dabar skelbiama „Valstybės žiniose“ | Po reformos skelbiama internete |
Už oficialų teisės akto tekstą reikia mokėti (pirkti ar prenumeruoti „Valstybės žinias“, biudžetinėms įstaigoms tai netgi privaloma) |
Oficialus teisės akto tekstas prieinamas nemokamai |
Už informacijos talpinimą „Informaciniuose pranešimuose“ reikia mokėti. | Informacija talpinama nemokamai (registro ir informacijos skelbimo struktūra net pačiai valstybei kainuoja pigiau, nei dabar). |
Laikraštis kartais pasiekia adresatą tada, kai jau teisės aktas būna įsigaliojęs. |
Įsigaliojimas niekada nebus ankstesnis nei informacijos prieinamumas |
Oficialus teisės akto tekstas yra nepatogus, nes dažnai susideda iš pakeitimų pakeitimų. |
Oficialus teisės akto tekstas yra suaktualintas į vieną dokumentą. |
Norint naudoti oficialų teisės tekstą savo reikmėms IT pagalba tenka ieškoti aplinkinių kelių tekstui gauti. | Antrinis informacijos panaudojimas yra be kliūčių.
Rengiant teisės aktų pakeitimus patogiau ir skaidriau juos bus galima rengti galiojančio teisės akto pagrindu.
|
Sunku surasti reikiamą oficialų dokumentą, negalima patogi paieška. | Oficialiuose tekstuose galima paieška pagal raktinius žodžius. |
Tiesa, „Valstybės žinių“ prenumeratos privalomumo panaikinimas turi vieną trūkumą – mažiau bus kur įdarbinti darbo netekusį ir su visais gražiai sugyvenantį buvusį politiką – tokį kaip dabartinis šios įmonės vadovas Jonas Lionginas.
Štai taip „valstybininkai“ rūpinasi Lietuva…
P.S. Atsiprašau visų tų žmonių, kurie yra valstybininkai tikrąja to žodžio prasme, t.y., tie, kuriems rūpi Lietuvos valstybė, ir kurie skiria savo pastangas, energiją tam, kad ši valstybė būtų geresnė.
Autorius: Remigijus Šimašius
Apie interpeliavimą Atsakymai į interpeliacijos klausimus
Comments are currently closed.
Jėga darbas Seime. Jei dar gaus išeitines kompensacijas pasibaigus kadencijai.
Čia šiokia tokia vizualinė santrauka iš duomenų pateiktų nuorodose: http://dl.dropbox.com/u/54159435/valstybininkai.html
Liuks!
Turime 41 seimo narį. Dabar reikia eiti į pipediją ir pažiūrėti ar yra apie kiekvieną kas parašyta ir ieškoti sąsajų. Teksto analizės pagalba iš valstybininkų (http://www.pipedija.com/index.php/Valstybininkai#Pipedijai_.C5.BEinomi_valstybininkai) radau tik Justiną Karosą, katras kavutės šįsyk irgi išėjo gerti.
Aš tik kai visus pažiūrėjau, tai supratau – taip gali būti, kad tikrai vienas – kitas nuėjo į užkulisius ką nors aptarti, ir nepastebėjo kad vyksta kažkas svarbaus 🙂 Atsitiktinumai…
Super! Aš vis galvoju, kad įvairiais svarbiais balsavimais labai svarbu tokią info turėti.
Informacija ir jos analizė daro stebuklus. Jeigu pavyktų suregistruoti visų šitaip išeinančių kavutės seimo narių vardus/pavardes. Vėliau analizuojant kitą informaciją – kaip už ką balsavo ir išanalizavus informaciją būtų galima įdomių išvadų padaryti.
Tas tai taip negaliu nesutikti su Remigijum, bet tas valstybės žinių internetizavimas, ar tik nepavirs eiliniu pasipinigavimu iš ES fondų, kaip atsitiko su Registrų centru, kai buvo išplauti pinigai o paslaugų perkėlimas į el. erdvę tapo akmuo po kaklu, visiems kas bando jomis naudotis..
O draugų, giminių, pažystamų galima aptikti kiekvienoje valstybinęje įstaigoje ir Registrų centre ir Valstybės žiniose ir toje pačioje Teisingumo ministerijoje, taip kad nieko naujo nepasakyta, čia fizika tokia..
Justai, man atrodo, kad tikrai taip bus.
Realiai tokiam projektui užtenka vieno programuotojo max 4 savaitėms (pvz.: http://kaveikiavaldzia.lt/pages/apie). Tačiau čia “konkurso” metu kaip visada bus nusamdyta kokia nors “Alna”, kuri tai padarys už 1 mln Lietuvos piniginių vienetų.
Na gerai, ne 4 savaitėms. Daugiau. Nes http://kaveikiavaldzia.lt/ yra sudėtinga svetainė (kuri net ir galėtų atlikti Valstybės žinių funkciją).
Ryti, tikrai daug ką galima padaryti labai pigiai. Bijau tik kad kai turime reikalų su oficialiais dokumentais, jų redagavimu (iš pakeitimų sujungimu į vieną), tai saugumas, patikimumas yra neproporcingai aukšto lygio palyginus su puikiu portalu kaveikiavaldzia.lt.
o tai ką ten reikia dar kurti? Gi yra TAPIS (http://www3.lrs.lt/dokpaieska/forma_l.htm), TAIS (http://www.lrs.lt/pls/proj/dokpaieska.forma_l?p_fix=n), CVPIS ir gal dar kažkas, kuriose ir galima skelbti tai, ką reikėjo skelbti Valstybės žiniose.
Pow, TAPIS kaip ir beveik mano krikštavaikis – dėl mano zyzimo ir atsirado. Jis pats prasidėjo kaip TAIS kopija, tik dabar pasikeitė kažkiek. Patikėkit, yra dar ką smarkiai kitaip padaryti kad pilnas ir patikimas registras būtų. Be to, ir objektas kitas – TAPIS yra visi projektai, o ne galiojantys aktai.
Pow,
TAPIS, kadangi pats iniciavau (nesakau, kad kūriau), yra praktiškai TAIS veidrodinis atspindys, su kai kuriais priedais. Atskiras padarytas tik tam, kad seimūnams nesipainiotų su Seime registruotais projektais. Nežinau ar tai pakankamas argumentas… Man svarbu buvo, kad būtų projektai skelbiami viešai, patogiai ir nekuriant kiekvienoje ministerijoje savo struktūros.
Registras yra visgi šis tas kito ir rimtesnio. Čia tas pats kas šiaip atspausdintas tekstas ir, trakime, pasas. Prisimenu istorijas, kad buvo klausiama ar pasai ne per brangiai spausdinami (gal ir taip, nežinau), bet faktas, kad jie bus visada brangesni nei šiaip atspausdinta ta pati informacija. Arba banknotai – irgi skiriasi nuo “Monopolio” pinigų 😉
Ką veikia valdžia yra tikrai paprastesnis projektas, nes ten tik informacija surenkama, ji nėra kuriama / redaguojama ar apjungiama.
Manau, kad įstatymus į e-erdvę perkelti yra gerai. Aišku, kaip tai bus atliekama ir kokia galutinė rezultato kokybė yra kitas klausimas.
Justai,
arba konkrečiai (ir tada ačiū pasakysiu), arba prašau neburnoti.
Remigijau,
prašėte konkrečiai, prašau,
Valstybės kontrolės auditoriai savo ataskaitoje į šipulius sudaužė Registrų centro su “Alnos” pagalba sukurtą vieno langelio sistemą, turėjusią palengvinti nekilnojamojo turto sandorių sudarymą. Pasak valstybės kontrolierės Rasos Budbergytės, vadinamoji nekilnojamojo turto sandorių viešosios elektroninės paslaugos informacinė sistema (NETSVEP) buvo pradėta naudoti pavėluotai ir su trūkumais.
“Formuojant NETSVEP reikalavimus nebuvo pakankamai įvertintos visos sistemos funkcionalumo aplinkybės, todėl sukurta paslauga neatitiko vartotojų poreikių, ji neveikė planuotu funkcionalumu, nepašalinti kai kurie nustatyti trūkumai”.
“Alnos” interneto tinklalapyje galima rasti pagyrūniškų pranešimų, kuriuose NETSVEP sistema vadinama “artėjančia revoliucija”. Žadama revoliucija pavirto į šnipštą: notarai gavo sistemą, su kuria dirbti sunkiai įmanoma.
2007 m. gruodžio 19 d. Lietuvos notarų rūmai Registrų centrui raštiškai nurodė, kad notarai, atlikę NETSVEP testavimą, nustatė, kad sistema nesukurta, neveikia ir netinkama eksploatacijos pradžiai, nes neatlikta apie 97 proc. numatytų darbų.
Nepaisant notarų perspėjimų, po dviejų dienų Registrų centras ir “Alna Software” pasirašė galutinį NETSVEP paslaugų teikimo sutarties darbų perdavimo-priėmimo aktą. O dar po dviejų dienų Registrų centras su T.Milakniui pavaldžia įmone pasirašė 1,7 mln. litų vertės sutartį dėl “NETSVEP papildomų funkcijų sukūrimo paslaugų”.
Po to sekė Registrų centro direktoriaus K.Sabaliausko ir jo žmonos atostogos kartu su “Alna Intelligence” direktoriumi Gintaru Grybėnu ir jo sutuoktine “Alna Software” pardavimo vadove Lina Grybėniene. Atostogauta buvo 2008 m. spalį-lapkritį, Australijoje ir Naujojoje Zelandijoje. Yra ir dar vienas įdomus sutapimas. Pasirodo, Lina ir Gintaras Grybėnai – K.Sabaliausko brolio kaimynai. Su jais Registrų centro direktorius susipažino per šeimos šventę maždaug prieš ketverius metus.
Valstybiniai auditoriai nustatė, kad kurdamas NETSVEP Registrų centras daugiau nei 5,8 mln. litų panaudojo neefektyviai. Po to sekė JAREP projekto konkursas ir koks sutapimas šį konkursą už 6.6 milj. litų laimi ta pati bendrovė UAB “Alna softvare” ir taip toliau ir taip toliau.
Dėl techninių klaidų buvo skubėta su Registrų centru pasirašyti priėmimo aktą, po kurio pasirašymo, jie ten kažko nepasidalino ir susipyko, ko pasekoje Registrų centras įkūrė vidinį sistemos aptarnavimo padalinį, bet kadangi sistemą įdiegė ne jie, tai ir su akivaizdžiomis klaidomis nesusitvarko. Todėl jau šiandien skelbiami papildomi darbai sistemai tobulinti, ir neatmeskime galimybės, kad konkursą vėl kažkokiu tai būdu laimės “Alna softvare”
Justai, ši informacija sena. Nesiruošiu dėl jos nei ginęytis užstojant registrų centrą, nei prisijungti sakant koks jis blogas. jei būtų iš pastarųjų trijų su puse metų laikotarpio – būtū kitaip.
Bet visgi kaip su faktais dėl šių teiginių:
“kaip atsitiko su Registrų centru, kai buvo išplauti pinigai o paslaugų perkėlimas į el. erdvę tapo akmuo po kaklu, visiems kas bando jomis naudotis..”
“O draugų, giminių, pažystamų galima aptikti kiekvienoje valstybinęje įstaigoje ir Registrų centre ir Valstybės žiniose ir toje pačioje Teisingumo ministerijoje”
Ypatingai būtų įdomu sužinoti, kokius gimines ar asmeninius draugus įdarbinau TM. Kadangi tokių faktų tiesiog nėra, nebuvo ir nebus, tai galit nesivarginti ieškoti dėl šio punkto. Tik gražu būtų, kad savo prielaidų ateityje nepateiktumėte taip, tarsi tai būtų faktai.
Man šis ministras, kuo toliau tuo labiau ima patikti, (kabutese) jam žmogus pateikia faktus, kaip išplaunama apie 10 milj. per jo prižiurimą istaigą. O jis ką? Čia ne mano reikalas. Man toks požiuris, tikrai nepriimtinas.
atsibusk ir datas pažiūrėk.
Smalsuti, apie ką Jūs?
Na va, ministras prisikabino prie valstybininku o sie net nesiruosia nusileisti ir per ziniasklaida primena, jog jie irgi zino idomiu dalyku apie ministro ir Laisvosios rinkos instituto reikalus kadencijos metu. Sprendziant is visko valstybininku rankos ilgos ir dar nezinia, kaip pasibaigs tas nedidelis reikalas su ministro interpeliacija?!
Na va, ministras prisikabino prie valstybininku o sie net nesiruosia nusileisti ir per ziniasklaida primena, jog jie irgi zino idomiu dalyku apie ministro ir Laisvosios rinkos instituto reikalus kadencijos metu. Sprendziant is visko valstybininku rankos ilgos ir dar nezinia, kaip pasibaigs tas nedidelis reikalas su ministro interpeliacija?!.
Visgi gal be reikalo ministras uzkabino valstybininkus, ju rankos ilgos ir apie tai jie praeita savaite primine media pagalba, kirto per silpna Simasiaus vieta Laisvosios rinkos instituta. Ir dar nezinia, kaip pasisuks tas mazas reikalas su interpeliacija?
Imkime, kad ir A. Bernotienę, kuri TM ministro dėka paskirta NTA tarptautinių santykių skyriaus vedėja, kaip prisipažino šios institucijos direktorius, nors tam ir prieštaravo Aukščiausio teismo pirmininkas. Priminsiu teismų sistemą kuruoja TM o konkurso į šią poziciją nebuvo.
Kad ir ukio viceministras G. Kadziauskas kuris dirbo su TM ministru LLRI ir kuris beje buvo Steponavičiaus padėjėju. Speponavičius primenu minstre jūsų bendrapartietis. Taip kad liberalai irgi mėgsta vieną kitą savą prakišti.
Justai, Jūs kliedite. Beje, ir Kadziauską, ir Bernotienę būčiau rekomendavęs, jei kas būtų manęs klausęs.
Na, na Remigijau tik nereikia būti šventesniems už patį popiežių. Ne paslaptis, kad visos partijos po rinkimų į ministerijų šiltas vieteles įtaiso savo bendrapartiečius, ar bendražygius idėjine prasme. Ką jūs norite pasakyti, kad liberalai elgiasi kitai negu visi kiti. Gal paminėti Gentvilo pavardę ir t.t.
Čia Jūsų reikalas, bet taip tik apgaunate patys save ir vieną kitą naivesnį rinkėją 🙂
Justai, sveikinu, esate vienas iš tų visažinių, kurie niekada neklysta ir viską visada apie visus visiems gali papasakoti. Pasirinkite, kokiai Nobelio premiai jus nominuoti.
O jei rimtai, tai liūdna, kai nesvarbu kaip besielgtum, vistiek esi vertinamas pagal tai, kas ir taip “visiems aišku” 🙁
Ai tiesa dėl Registrų centro, tai labai Jūsų nevarginsiu techninėm detalėm, tik man labai keista, kada dėl kažkokios tai tech. klaidos sistemoje, staiga negali pasirašyti vieno ar kito dokumento, kada prieš tai jau buvai tai daręs. Ir tada dėl vieno nepasirašyto dokumento, ne dėl tavo kaltės negali tęsti procedūros. Tai mano konkretus pasiūlymas Jums būtų esant tokiai situacijai leisti tą el. parašytą dokumentą atsiūsti Registrų centrui el. paštu. Nes kiek teko susidurti RC atsisako motyvuodami, kad tai nedaro ir nukreipia į tec. skyrių o šis vėl nieko deramai padaryti negali.
Ačiū, kad išklausėte o ar i6girdote laikas parodys, tik prašom labai neuždelsti, nes kadencija i pabaigą 🙂
Nelabai supratau problemos esmę, bet perduosiu RC. Ačiū.
Ir vėl tas pats:
Užsiregistravo 61
http://www3.lrs.lt/pls/inter/w5_sale.klaus_stadija?p_svarst_kl_stad_id=-12081
iš 102 atejusių į rytinį posėdį:
http://www3.lrs.lt/pls/inter/w5_sale.lank_pos?p_fakt_pos_id=-500598