Remigijus Šimašius

neBlogas laisviems ir atsakingiems žmonėms

Teritorijų planavimas – atsirado viltis, kad bus geriau

Neseniai rašiau apie visokias nesąmones, kurios už brangiai sudarko mūsų miestus ir miestelius. Tada to neminėjau, bet šie pavyzdžiai – puiki iliustracija, kad biurokratinis teritorijų planavimo ir statybų reguliavimas nepadeda, kai to reikia. O kad trukdo, kai to nereikia, turbūt visi turime pavyzdžių.

Aplinkos ministras Valentinas Mazuronis pagaliau atnešė projektus dėl teritorijų planavimo supaprastinimo į Seimą. Gaila, kad kai kur kuriais atvejais sustojo pusiaukelėje, tad tenka pasiūlymus projektams registruoti. Bijau, kad daug kam nebus pritarta, bet bandyti reikia. Nes po galais, aplinka turi būti palanki ne tik žolėms ir varlėms (be ironijos, manau, kad tikrai turi būti palanki), bet ir

Projektas iš esmės neblogas, tačiau jį reikėtų patobulinti – trumpinti ir supaprastinti teritorijų planavimą, atsisakyti biurokratinių dokumentų derinimo procedūrų.

Čia yra vienas iš ryškiausių paminklų dabartinei Lietuvos teritorijų planavimo sistemai. Nuotrauka iš www.pamirsta.lt

Čia yra vienas iš ryškiausių paminklų dabartinei Lietuvos teritorijų planavimo sistemai. Nuotrauka iš www.pamirsta.lt

Savo įregistruotose pasiūlymuose (nuorodą įdėsiu kai nustos streikuoti Seimo puslapis) kartu su Dalia Kuodyte siūlome  prioritetą teikti darniaiteritorijų, būtinosios infrastruktūros plėtrai ir investicijų pritraukimui, o ne vien teritorijų apsaugai ir įvairiems ribojimams, kaip yra šiuo metu.

Jei konkrečiai – siūlome įtvirtinti aiškesnę, sklypų savininkams, statytojams ir investuotojams palankią tvarką.

Pirmiausia – siekiame, kad pavieniai pareigūnai nebegalėtų tiesiog blokuoti sprendimų priėmimo teritorijų planavimo procese. Siūlome atsisakyti dabar galiojančios nuostatos, kad teritorijų planavimo dokumentas yra suderintas, jei tam pritarė be išimties visi Teritorijų planavimo komisijos nariai. Jeigu komisijos narys nepritaria sprendimui, jis savo motyvus turi pranešti raštu per 5 darbo dienas nuo prašymo derinti teritorijų planavimo dokumentą.

Antra, siūlome numatyti atvejus, kai detaliųjų planų rengimas yra nebūtinas – pavyzdžiui, įvairiems inžineriniams statiniams, kai jie atitinka Bendrojo plano sprendinius.

Trečia, siūlome trumpinti procedūras, atsisakant dubliuojančio, nereikalingo reguliavimo, pavyzdžiui, atsisakant perteklinių reikalavimų parengiamajame etape.

Ketvirta, dabartinis Teritorijų planavimo įstatymo projektas tinkamai nereglamentuoja atvejų, jei valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekanti institucija nepagrįstai vėluoja pateikti patikrinimo aktus. Nors šiuo metu galiojantis Teritorijų planavimo įstatymas numato tam tikrus terminus, jų dažnai nesilaikoma. Todėl siūloma nustatyti, kad, laiku nepateikus patikrinimo akto ir nenurodžius jo nepateikimo priežasčių, toks teritorijų planavimo dokumentas būtų laikomas patikrintu.

Beje, nepagrįstų kliuvinių planuojant teritorijas kyla ir dėl Aplinkos ministerijos tvirtinamų aktų, pernelyg didelio institucijų, derinančių dokumentus, skaičiaus. Tad įstatymas visko neišspręs. Nulenksiu galvą prieš nevykusios interpeliacijos man iniciatorių Valentiną Mazuronį, jei jis iššluos šią sritį nuo biurokratijos ir perteklinio reguliavimo.

Atnaujinimas 2013 birželio 27. Šiandien Seimas pritarė patobulintam įstatymo projektui. Projektas tapo geresnis, atsižvelgta į maždaug 80 procentų mano pasiūlymų. Dar ne tobula (o gal ir negali taip būti), tačiau į gera. Jei ministras toliau šioje srityje demonstruos gerą nusiteikimą, tai ir gerus rezultatus pamatysime.

Share

, , , , , , ,

2 Responses to “Teritorijų planavimas – atsirado viltis, kad bus geriau”

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Popo.lt tinklaraščiai. Hosting powered by   serverių hostingas - Hostex
Eiti prie įrankių juostos