Faktas: draugiškumas verslui pagerina verslo priežiūros rezultatus
Autorius: Remigijus Šimašius
Linkėjimai gudriesiems abiturientams Tiesiog greitai ir patogiai parvežkite mane namo
Comments are currently closed.
neBlogas laisviems ir atsakingiems žmonėms
Linkėjimai gudriesiems abiturientams Tiesiog greitai ir patogiai parvežkite mane namo
Comments are currently closed.
Remigijau, Remigijau…
kartais pagalvoju, ar jis siaip naivus ar tik apsimeta. kai tik rasiu atsakyma i sita klausima tikriausiai nustosiu cia rases. Na kokia gali buti draugyste tarp verslo ir verslo priziuros institucijos, cia kaip tarp kalinio ir priziuretojo. Na kaip jus tai isivaizduojate? Kazkuri puse niekada iki galo nebus nuosirdi. Smagu, kad cia patys save pasigiriam, nes strps. daugiau apie save, nei apie reikala 50/50. Na o tie rezultatai, tai puikus biurokratizmo pavyzdys, kuo daugiau jie visi sedes kabinetuose ir bus uzsikase popieriais, planais ir ataskaitom tuo verslui bus geriau. Mano aplinkoje, net gi skatinama vietoj el. formu, kur tik galima teikti popierines, nes kaip zinia, tokios daugiau reikalauja laiko ir energijos ir istekliu – apdorojimui. Su skambuciais, tai nepatrauklu, nes pokalbis irasinejamas, ir saugomas ir nezinia, kur veliau gali buti naudojamas. Kas dar.. Jeigu turetume omeny, kiek vienai VMI darbuotojai tenka priziureti verslo vienetu, suprastume, jog pirmu metu susitarimas ar deklaracija, cia buvo ne pagalba verslui, o veikiau atvirkscias variantas ir t.t. t.t
Aš šiaip naivus. Nors ir manau, kad verslo reguliavimą reikia naikinti praktiškai visą 🙂 Tai gal ir ne naivus tada?…
As siaip siulau naikinti valstybe. Nebus valstybes – neliks ir valstybinio reguliavimo verslui. Kaip jums toks mano daug zadantis pasiulymas? Tai labai dera su liberalizmu. Bet kas tikrai nedera, tai “naivus politikas”. Tokiu paprasciausiai nebuna. Tai gal jus tik apsimetinejate? (turiu omeny naiviu, o ne politiku)
Labai teisinga alegorija: verslininkai, tai kaliniai, o prižiūrėtojai tai inspektoriai visokie.
Visi verslininkai yra nusikaltėliai. Seno protingi žmonės sako, kad jei turtingas – tai tikrai vagis. Nu nes gi neįmanoma sąžiningai tiek daug uždirbti! Senyvas protingas žmogus aiškiai mato savo galimybių ribas: jeigu jis prie staklių uždirba 1550 per mėnesį, tai milijoną turės tik po ~922 mėnesių, tiksliau po ~77 metų. Žinoma, jeigu neišleis nei vieno cento per tą laiką. Jis įsivaizduoja, kad visi yra tokie patys kaip jis – mąsto taip pat, galimybės tos pačios.
Šiam senyvam žmogui ir pinigai yra kažkas savaime suprantamo ir garantuojamo.
Na, gerai. Visi verslininkai nusikaltėliai. O valdininkai yra tie geri žmonės, kurie išplėšia iš jų purvinų nagų pinigus ir padalina pašalpomis sąžiningiems žmonėms.
Tai reikia iš visų atimti pinigus ir visiems padalinti po lygiai ir tada bus viskas sąžininga. O jei pinigų neužtenka, tai reikia laukti šviesaus rytojaus, nes tada visiems pinigų užteks.
Stokime į kovą, draugai!
————————————
O aš štai prieš mėnesį tapau beveik verslininku. Vienos DNSB pirmininku. Tiksliau – beveik tapau.
Pagal galiojantį <a href="http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=423473&p_query=&p_tr2=2"DNSB įstatymą bei įstatus susirinkome į pakartotinį visuotinį susirinkimą ir mane išrinko.
Nuo tada registrų centre, kuris registruoja tokį pasikeitimą, buvau jau 4 kartus. Gražus lyginis skaičius: 1 kartą pasiuntė pas notarą, 2’ą kartą pasiuntė ieškoti neįvykusio susirinkimo protokolo, 3’ą kartą priėmė dokumentus, o 4 kartą atidavė dokumentus, nes atsisakė užregistruoti, nes atsirado prieštaravimų tarp įvykusio fakto ir tuo metu galiojusių įstatų.
Ilga istorija trumpai: skaitydamas dokumentus, kalbėdamas su RC valdiningais ir notarais gavau daug žinių apie tai kaip TURI būti organizuojami bendrijų susirinkimai, kaip TURI būti sudaromi dokumentai ir kokių tiksliai dokumentų reikia.
Prieš ir per susirinkimą apie tai nė nenutuokiau. Turėjau tik intencijas dirbti ir padaryti taip, kad visiems mums būtų patogu ir gera gyventi mūsų daugiabučiuose.
Gi šiuo atveju valdininkai žiūri daugiau įstatymo raidės ir procedūrų. Tokie formalūs dalykai kaip valdyba ir tos valdybos pirmininkas arba bendrijos pirmininkas ir valdyba, t.y. skirtumas tarp jų yra esminis – dėl to pasikeitimų RC neregistruoja. Nors iš principo tai atsakingas tas pats vienas žmogus.
Valdininkams svarbu, kad viskas atitiktų dokumentus ir procedūras. Valdininkams nelabai įdomu kaip mums sekasi tvarkytis, kokie skubūs reikalai laukia eilėje po visų šių formalių procedūrų.
Remigijaus jau rašė apie tai kokie yra blogi įstatymai ir kaip svarbu jų teisingai laikytis. Šiuo atveju ir aš, skaitydamas įstatymą, matau, kad jis parašytas protingo žmogaus. Na, valdininkai irgi protingi žmonės – aš to nekvestionuoju. Ir, prisipažinsiu, darėme klaidų tuose dokumentuose ir procedūrose. Bet man vis tiek gaila, kad jų prioritetai nesutampa su manaisiais…
——————————–
Taigi labai labai ilga istorija trumpai: pokyčiai džiugina. Ir man netikėtas toks pozityvus pokytis, juoba kad susitikime tada inspekcija buvo gynybinėje pozicijoje ir neaišku kodėl bet stengėsi nuo tiesioginių atsakymų išsisukinėti lyg bijodami sakyti “nežinau”.
Tegu šis teisingas užkratas greičiau plečiasi. Gal sekantį kartą, kai registruosime kokius nors pokyčius mūsų bendrijoje, man ar mano kaimynui nebereiks minti valdiškų institucijų slenksčių ir dėl to atidėlioti svarbius sprendimus.
Ką aš pasakysiu – liūdnuva 🙁 Aišku, kad dokumentai yra svarbu, nes tai sutartis. Kita vertus notaro ten neturėtų reikėti, o valdiškos įstaigos daugiau turėtų rūpintis kaip padėti, o ne kaip konstatuoti, kad “teisingai nepavyko”.
paprastai tokie reikalai sutvarkomi greitai pasitelkus sokolado plytele. Aisku, tik reikia tureti pazistama persona, kuriai ta plytele galetum iteikti. Visada suveikia…
Toks naujas požiūris prie Lietuvos korupcijos mažinimo tikrai neprisideda. Pries įstatymą visi turi būti lygus, o ne dėl prieziuros specialisto tapti “lygesni”. Gal po keliu kartu toks požiūris ir veiktų, nes jauni specialistai teikia vilties.
O nepaklauset kiek “baudų” nepateko į statistika?
Karoli, būtent šie pokyčiai ir mažina korupciją. Nes kai resursų yra kelis kartus mažiau nei formaliai privalomų užduočių, tai galiausiai tikrini selektyviai bet ką. O čia jau visa korupcijos istorija prasideda. Būtent tai ir uždarome.
Ponas Karoli, tamsta kaip pasakėte, tai ką aš žinau. Toks vaizdas, lyg pats būtumėt iš kokios nors valdiškos kontoros.
Kai visi “lygūs”, tai ir gaunasi, kad lygūs ir tie, kurie nepažeidinėja, ir tie, kurie pažeidinėja. Būtent tai jau savaime reiškia sisteminę korupciją, nes baudžiamieji patikrinimai rengiami vienodai smarkiai ir prieš gerai, ir prieš blogai dirbančius, todėl blogai dirbantys išvengia patikrinimų, o gerai dirbantys lieka nubaustais.
Taiklu 🙂
ponas Rokiški, deja šį kartą Jūsų “vaizdas” neatitinka tikrovės. Raskite bent vieną dirbantį valdiškoje kontoroje, kuris save kritikuotų (ar bent pripažintų, kad jo darbo vietoje yra korupcija), jie visada yra TEISŪS.
Nežinau kokia Jūsų žodžio skliausteliuose lygūs prasmė, bet mano atveju tai tikrai nėra socializmo propoganda, o pagrindinio Lietuvos Respublikos teisės akto 29 straipsnis.
Kogero Jūs sumaišėte trečiajį pono Remigijaus įvardintą pokytį, kuriam sunku būtų paprieštarauti, su pirmuoju.
Man tik smalsu kas tas žmogus, kuris nusprendžia, kuris teisės aktas yra neprotingas t.y kurio galima laikytis mažiau (ar išvis nesilaikyti), nei kito, nes tai mano nuomone yra labai subjektyvu, ypač kiekvienu konkrečiu atveju.
Karoli, aš galiu atsakyti kas nusprendžia. Kai resursų turi tiek — , o problemų (dalykų ką patikrinti tie: ——————————————— , tai arba kreipiesi kad biudžetą padidintų (tą visi ir daro), arba Kažkas turi nuspręsti. Jei to nenusprendžia vadovai skaidriai, sistemiškai ir apgalvotai, tai nusprendžia Bet kas (koks nors inspektorius) ad hoc bele kaip, pagal tai, ką labiau pats iš mano, arba pagal tai, kuria koja iš lovos išlipo (čia ne korupciniu atveju).
O šiaip tai šį klausimą dažnai gaunu, tad nenuostabu, kad ir čia tai reikia atskleidinėti plačiau 🙂
Įstatymai dažniausiai susiję ne tik su pareiga (kažką atlikti ar neatlikti), bet ir atsakomybe. Kas bus “kaltas” nelaimės atveju? Ar kaip visada buna Lietuvoje, kaltų nėra, ir mes visi (mokesčių mokėtojai), susimokam. Gaunasi šioks toks “kerštas” nedavėt finansavimo, tai dabar MES visi susimokam. “Sprendžiančių” pilna, tik kai reikia atsakomybę prisiimti, slepiamasi po institucijomis ir valstybe.
Finansavimo trūkumas ar didelis problemų kiekis įstatymų nesilaikymo nepateisina.
Karoli, apie ką jūs čia? Gal apie pasaulį, kur nudirbti visi darbai ir viskas jau yra tik puiku? Jei būsite geras šiame gyvenime, po mirties į tokį pasaulį pakliūsite 😉
Jokio skirtumo, aišku, nėra. Valstybės tarnautojams prilyginami tiek gydytojai, tiek policininkai. Valstybės tarnautojų atsakomybė turi būti vienoda, todėl skirtumo čia nėra. Nesvarbu, ar tai būtų policininkas, ar tai būtų ministerijos darbuotojas, ar savivaldybės darbuotojas, ar gydytojas, ar bet koks kitas asmuo, prilygintas valstybės tarnautojui, atsakomybė turėtų būti taikoma vienodai.