Remigijus Šimašius

neBlogas laisviems ir atsakingiems žmonėms

Darbo inspekcija dirba geriau blogiau

Darbo inspekcija yra viena iš tų institucijų, kuri nemažai reagavo į mano ir Rimanto Žyliaus pastangas verslo priežiūrą iš formaliai teisėtai taikių piliečių nugaras vanojančių „Berkut“ paversti į normalų tobulėti padedantį auditą.

Pavyzdžiui, kaip teigia pati darbo inspekcija, jie nebelenda su tikrinimais prie naujai įsisteigusio verslo. Metus, maždaug, leidžia pakvėpuoti… Tikiuosi, kad priaugs ir prie to, kad jie per tuos metus padės, o ne atsigriebs po to.

Mažiau skiriama baudų. Tas yra puiku, nes tikslas juk ne baudos, o kad žmonės darbe nežūtų…

Prieš pusantrų metų telefonu į inspekcija prisiskambindavo tik 30 procentų tai bandžiusių. Gavę (arba negavę) atsakymą, negalėjo būti tikri, kad bus vis tiek nenubausti, jei atsakymas neteisingas. Atsakymai dažnai skyrėsi skirtingose Lietuvos vietose.

Dabar gi prisiskambina 95 procentai, atsakymų teikimas daugeliu atvejų centralizuotas, visi pokalbiai įrašinėjami ir verslininkui tampa apsigynimo priemone teisme.

Tačiau iki padoraus veiklos modelio dar toli. Neturi net normalių savo veiklos rezultato vertinimo kriterijų… O tai, kas vyko ir tebevyksta šių metų gale su visokiais keistais klausimynais – apskritai fantasmagorija.

nelaimingas atsitikimas

Nelaimingi atsitikimai darbe kartais gali baigtis taip, kaip šioje www.kurjeris.lt nuotraukoje. Tačau biurokratiniais susirašinėjimais nebūtinai to išvengsi. Užtat nuo biurokratijos kraujagyslių ligos gali paūmėti…

Aš suprantu, kad sutraukti  60 puslapių teisės aktų pavadinimų į 200 klausimų, tai visai neblogai. Tačiau kurių galų reikalauti, kad šį klausimyną pildytų ir elektroniniu parašu pasirašytų asmeniškai pats vadovas? Arba, negi sunku paaiškinti, kad šis klausimynas yra orientacinis – statistinis, ir iš esmės net neturėtų būti privalomas?

Atrodo kad sunku… Bent jau taip atrodo iš jų pačių atsakymo į mano paklausimą (žr. čia) kodėl jie daro tuščius apsisukimus ir didina administracinę naštą (žr. čia). Džiugu, kad bent jau Ūkio ministras supranta, kad tai, kas blogai, yra blogai, ir turi būti ištaisyta (žr. čia).  Kita vertus, parašė tai parašė, bet ar iš tikrųjų pasieks, kad taip ir įvyktų? Kažkodėl abejoju, nors ir norėčiau klysti.

Pabaigai mano žinia paprasta – ne visada atsiskaitinėti reikės apsnūdusiems politikams, kuriems realybė neįdomi. Dirbkit gerai, o jei ne, tai bus blogai 😉

, , , ,

4 Responses to “Darbo inspekcija dirba geriau blogiau”

  • Nesvarbu parašė:

    Jo su tais klausimynais, tai jūs ten pridirbot. Ačiū. Sėdi ir sprendi kryžiažodį visą dieną. Net TV žaidime Kas laimės milijoną ir tai milijonui laimėti į daug mažiau klausimų atsakyti reikia. Ir jeigu tai tiesa dėl pildymo ir pasirašymo el. parašu vadovui, tada visiškas pravalas. Net nepasakosiu, kad pats parašas stringa, neveikia, ar šiaip užlūžta. Veikė tik su Sodra, kol ir čia neužlūžo. Bet kas įdomiausia ne visi juk jį ir turi. Ką tiems daryti, norėčiau išgirsti? Gal tam VDI atsakyme kas nors apie tai rašoma? Atleiskit neskaičiau.

  • Mantas Ruzgus parašė:

    Sveiki, gerb. Remigijau,

    Džiugu girdėti, jog kompanijos UAB “Baltic Data Center” įdiegtas skambučių centro sprendimas darbo inspekcijai padeda efektyviai dirbti bei aptarnauti visus besikreipiančiuosius.
    Šiuo skambučių centro sprendimu taip pat naudojasi ir SoDra bei VNMPI.

    Geros dienos.

    Mantas Ruzgus

    • Remigijus Šimašius parašė:

      Sveikinu ir jus! Lai bus tai maža ir šiuo atveju tinkanti reklama 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Popo.lt tinklaraščiai. Hosting powered by   serverių hostingas - Hostex
Eiti prie įrankių juostos